Meditatie van Roxan

06Oct2019

Wat is mediteren?
Mediteren is stilstaan bij je gedachten zonder er een oordeel over te        geven. Je keert tijdens een meditatie naar binnen om te observeren welke veranderingen er plaatsvinden in je lichaam en geest. Ook wel bewust zijn genoemd. Er zijn verschillende manieren waarop je kunt mediteren. Bijvoorbeeld door te wandelen of te dansen.

De voordelen van mediteren:
Meditatie vermindert stress en angst
Meditatie verhoogd het concentratievermogen
Meditatie helpt je om te ontspannen
Meditatie zorgt voor een betere emotionele balans
Meditatie verhoogt je zelfvertrouwen

Terug naar de kern
Het dagelijkse leven kan druk en overweldigend zijn. Er wordt veel van ons   gevraagd en verwacht en van onszelf moeten we ook veel. Hoe fijn is het om de tijd te nemen voor jezelf, te zijn in het moment en even niets te moeten doen. Wat vraagt je aandacht?Wat komt er los? 

Om een goede balans tussen lichaam en geest te krijgen en te behouden is het       belangrijk om regelmatig stil te staan bij jezelf en aandacht te hebben voor wat er in je omgaat. 

Tijdens de liefdevolle aandacht en innerlijke kind meditatie draait het om aandacht en liefde voor jezelf. 

Wat kun je verwachten?
Na een korte voorstelronde starten we met een aantal eenvoudige         lichaamsgerichte oefeningen zodat je ontspannen aan de meditatie begint.    Daarna volgt de meditatie van ongeveer 30 minuten. We zitten hierbij in de zithouding met gesloten ogen.Na afloop van de meditatie is er ruimte om je ervaring te delen in de groep.(Dit mag en is niet verplicht)

Docent: Roxan van Windt  www.holisticgoddess.nl

Data: zondag (even weken meditatie Liefdevolle aandacht, oneven weken meditatie Innerlijke kind)
Tijd: 10.45-11.45
Kosten: Proefles: gratis, Losse les: 10 euro, 3 lessen: 25  euro, 10 lessen: 95 euro
Inbegrepen: thee en een gezonde snack
Kleding: Het is fijn om comfortabele kleding en sokken te dragen

Voor meer informatie en aanmelden: www.holisticgoddess.nl 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.